אני לא רוצה לכתוב לך  על הנתונים המדעיים על חשיבות השינה להתפתחות המוח והתינוק, אלא דווקא על הלופ שכל הבית נשאב אליו ברגע שתינוק/פעוט לא ישן.
 

בית שלא ישנים בו הוא בית לא מאוזן, התגובות קיצוניות ולא פרופורציונאליות. שינה היא צורך בסיסי שלנו כהורים  לשמור על שפיות.

תינוק לא ישן- התינוק המתוק שואב – ההורים נשאבים – ההורים מותשים – ההורים כועסים על התינוק/פעוט או שרבים ביניהם – ההורים מרגישים אשמה כי הם כועסים – כי כשהתינוק התינוק נרדם נראה כמו מלאך- ההורים מפצים כדי לא להרגיש אשמים וכך חוזר חלילה.

אשמה ופיצוי –

זהו מעגל שחוזר על עצמו ויוצר המון תסכול של כל הצדדים.
 

שינה זה רק תחום אחד שבו מתחיל המעגל הזה לעיתים מבלי שנשים לב. לנו כהורים מחלחלת מחשבה בסגנון 'אני לא מספיק...'  שאני הורה לא מספיק טוב. הילד מרגיש את התסכול ההורי (בגילאים מאוחרים יותר משלב הינקות גם יודע להפעיל את הכפתורים) וזה הכל חוץ מההורות המאושרת שהייתה לנו בראש כשדמיינו משפחה וילד משלנו. זה הרבה יותר משינה, זה כואב מאוד.


מתוך ניסיוני האישי והמקצועי אין זה חייב להיות כך.
השינה מהווה סימפטום למערכת היחסים ההולכת ונרקמת עם הילד מיום היוולדו. בתפיסה ההוליסטית, התא המשפחתי מורכב ממך ומבן זוגך, לעיתים כבר מילדים נוספים, מהדינמיקה, סגנון החיים, ועוד הרבה פרמטרים שבאים אתכם להורות שלכם וחובה להתייחס למאפיינים אלו בתהליך.


גיבשתי שיטה המבוססת על  תפיסה הוליסטית של כל התא המשפחתי בשילוב כלים פרקטיים להקניית הרגלי שינה בריאים ומיטיבים תוך שמירת האמון שנבנה אצל ילדכם מיום היוולדו, זאת על מנת לפתור את בעיות השינה של ילדיכם ולחזור ללילות של שינה רגועה ושקטה ולימים של הרמוניה ושמחה בבית. את כל זה ניתן לפתור בעזרת הכלים שאני מביאה ממספר עולמות, תקשורת מיטיבה, הנחיית הורים, NLP  וייעץ השינה.


התהליך הוא הדרגתי ומותאם לצרכים של המשפחה  ולסגנון ההתקשרות שלכם עם הילד.


אני מאמינה שכדי שהילד ילמד להירדם בכוחות עצמו ולישון לילה רצוף במיטתו הוא לא צריך לבכות את נשמתו ללא מענה, להיפך, העיקרון המנחה אותי הוא עבודה על יצירת אמון בין הילד לבין כל הורה בנפרד וביחד. יצירת האמון בשלב מוקדם זה, מהווה בסיס ליצירת החווייה  הקיומית של ביטחון בעולם, ביטחון  במערכות יחסים בחייו הבוגרים של תינוקכם.


עבודה על השינה אינה מספיקה כשלעצמה היות והשינה, כמו קשיי פרידה, כמו גמילה ממוצץ, מחיתול, בעיות התנהגות וכמו עוד נושאים שקשורים להורות בגיל הרך ובהמשך, עניינה העיקרי הוא תקשורת מקרבת לצד הצבת גבולות בצורה מעצימה ובונה, כל אלו לא יוכלו להתממש ללא הבנת צרכיו של הילד בהתאם לגילו: נוכחות הורית, הקשבה נקייה, אמפתיה, הכלה ומענה לבכי, מהווים בסיס לתהליך ובכלל ליחסים ילד-מבוגר.


זה נכון, אני יועצת שינה בין השאר, אני אלווה אתכם עד להצלחה מלאה כשהתוצאה תהיה לילות רגועים יותר, אך המטרה העיקרית שלי היא לחזק אתכם בהורות שלכם, להקנות לכם כלים מעבר שיאפשרו לכם ליצור את מערכות היחסים הבריאות והמתגמלות עם היקרים לכם מכל, כלים שיובילו לשיתוף פעולה והקשבה, זרימה והרמוניה גם באתגרים הנוספים בהורות, יפתחו לכם שפה הורית מעצימה, שתהווה עבורכם בסיס לגידול ילדים עצמאיים בעלי ביטחון עצמי ועמוד שדרה.


ולכן בתהליך עצמו נשתמש הרבה במיומנויות של תקשורת מיטיבה ומעצימה, אימון ועבודת מודעות על מנת לכוון אתכם, לעזור לכם להאיר את העוצמות שבכם ולחבר לאינטואיציה ההורית שכבר נוכחת בתוככם.

שלב מילוי שאלון ע"י ההורים – השאלון מקנה את כל המידע הנדרש על מצב השינה של ילדכם ושלכם ובאמצעותו אני מאבחנת  את הקשיים ובונה תוכנית עבודה המותאמת לסגנון ההורות ולצרכים האישיים של המשפחה.


פגישת עבודה של שעה וחצי – פגישה בה אנו מכירים, דנים על מהות התהליך, מה הוא יכלול וכיצד נעבוד יחד. אתם מקבלים תוכנית עבודה מסודרת שכוללת הנחיות מפורטות לגבי אופן ההתנהלות, כיצד ומה עליכם לעשות.

מכאן יש שתי אופציות:


ליווי שבועי – ליווי למשך 7 ימים, בו אנו נמצאים בקשר שוטף לגבי ההתנהלות , אתם מעדכנים על בסיס יומי ומקבלים הנחייה יומית ממני איך לפעול. התקשורת היא בשיחה והתכתבות דרך ווטסאפ או מייל לבחירתכם. בסוף שבוע מחליטים יחדיו האם מתקדמים לעוד שבוע ליווי במידת הצורך.

ליווי יומיומי לאורך כל התהליך (6 שבועות) –  בו אנו נמצאים בקשר שוטף לגבי ההתנהלות , אתם מעדכנים על בסיס יומי ומקבלים הנחייה יומית ממני איך לפעול. התקשורת היא בשיחה והתכתבות דרך ווטסאפ או מייל לבחירתכם.

התהליך עצמו כולל:

הגעתי לענת כי חיפשתי מישהי שתהיה קשובה, מקצועית, רגועה ומרגיעה, מכילה ועניינית. כבר בפגישה הראשונה עם ענת היא הבינה אותנו ונתנה מלא ביטחון. 
לכל אורך התהליך המשיכה להוכיח את המקצועיות שלה, ההקשבה, וכל מה שהיינו צריכים כדי לצלוח בתהליך השינה עם רותם. שמטרתו הושגה - רצינו שהיא תדע להירדם בעצמה, ולהפחית משמעותית התעוררויות בלילות. 
לפני מספר שבועות, בעלי השתמש בהמון כלים שקיבלנו מענת, והצליח להשיג את אותה תוצאה גם עם הילדה השניה שלנו. 
כי זה פשוט עובד!


תודה לך ענת, על כלים מדהימים ותהליך משנה חיים. 
אביב, גיל, רותם וענבל

ענת ינוס - מנחה לשינוי תודעתי, מאמנת הורים הוליסטית ומאסטר NLP

הצטרפי לקבלת טיפים, תכנים ועידכונים:

עיצוב אתרים: אימאז'

© כל הזכויות שמורות לענת ינוס 2019.